söndag 8 september 2013

Virkat kuddfodral på gång

...  sen ska lapparna bara sys ihop...
Här ser ni mitt senaste projekt. Det ska bli ett höstigt kuddfodral har jag tänkt. Jag har virkat rundlar och fyrkanter och nu ska de bara sys ihop. Jag förstår inte varför det alltid känns mera motigt när man ska börja montera, sy ihop och fästa. Det borde ju vara det roligaste när man börjar ana slutresultatet. Men, men... Jag har bestämt att det här får ta sin tid. När jag har sytt ihop alla delarna tänkte jag virka ett enfärgat bakstycke med bara stolpar. Mönstret hittade jag hos IA nyckelpiga som för övrigt har massor med trevliga idéer. Tack för det!

En skön söndag önskar jag dej som läser detta!

Fialisa

1 kommentar:

  1. Tack för tipset - nu vet ja va ja ska göra med mina små garnnystan i olika färger :)

    SvaraRadera