onsdag 2 oktober 2013

Höstsockor och virkverkstad

Sköna, varma, långa sockor...
 Här kommer några bilder på mina sockor som blev klara för någon dag sedan. Fick tips om mönstret av en lärarkollega och blev förtjust i det genast. Du hittar mönstret i Novitas magasin Kevät 2012. Sockorna skulle stickas med Novitas 7 bröder och Polkka - och det trodde jag att jag använde. Men när jag kommit halvvägs märkte jag att jag använde garnet Raita istället för Polkka. Snyggt blev det ändå, tycker jag. Ett par riktiga höstsockor!
Mönstret var roligt och enkelt att sticka.
Hälen blir tjock och härlig om man lyfter varannan maska.
 Snart är det förresten dags att börja packa inspirations- och garnväskan igen. På lördag ska jag nämligen dra en virkverkstad på kvinnoweekenden på Pörkenäs. Det ser jag verkligen framemot!


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Finfina sockor!!! Finns mönstret att fås på nätet eller måste man söka efter tidningen? :-)
    Helena

    SvaraRadera
  2. Mönstret finns på nätet, på Novitas klubbsida. Men man måste vara medlem för att få tillgång till det.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag letar o letar men hittar dom inte. Minns du vad dom heter? Jag är medlem i Novita. Rosie

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vilka fina strumpor! Jag hittade möstret gratis på ravelry men det är bara på finska :(
    Vet du hur man kallas möstret så jag kan letar efter det igen?
    Tack i förhand :)
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Jag letar också efter mönstret men hittar inte. Bara dina bilder.
    Är medlem i Novita kundklubb
    Tack...Renée

    SvaraRadera