torsdag 5 mars 2015

Passande marspyssel?

Kan du gissa vad det här är? Som ledtråd kan jag säga att det är nånting som vi ofta associerar med månaden mars... Ja, du tänker rätt. Det har nånting att göra med en katt... 
Det är faktiskt en katt! Närmare bestämt ett grytunderlägg!
Jag hittade modellen i gruppen Mönsterarkivet på Facebook. Där berättade Susanne Olsson Glädje att hon har gjort många sådana här katt-grytunderlägg och sålt dem till förmån för ett katthem. Hon säljer även mönstret om man är intresserad. Jag tog mig ändå friheten att virka mitt grytunderlägg "på gehör" och jag är riktigt nöjd med resultatet. Nu borde jag bara skriva ner hur jag gjorde så att jag har det till pappers. Jag misstänker nämligen att det kan bli ett par katter till framöver. Vem vet, jag kanske kommer i spinn! *hihi*

6 kommentarer:

  1. Den var ju kul!
    Och så roligt att du bloggar igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt att vara på gång igen!

      Radera
    2. Åh jätterolig. Ska leta mönstret till denna.
      Kul present till kattvänner. ;)

      Radera
    3. Ja, visst är den charmig! 😊

      Radera
  2. Hej FiaLisa
    Älskar din katt grytlapp .
    Kan jag få köpa mönstret ?
    Mvh ulrika

    SvaraRadera
  3. Hej FiaLisa
    Älskar din katt grytlapp .
    Kan jag få köpa mönstret ?
    Mvh ulrika

    SvaraRadera